Font de Sant Roc

Descripció

Situada en el punt on es troba el riu Fluvià amb el barri de Sant Roc.

Trobem la font principal al final d'un passeig que comença al pont de Sant Roc i continua fins acabar en unes escales que porten a la capella vella de Sant Roc. Aquest passeig està distribuit en tres feixes d’uns 150 metres de llarg perpendiculars al riu Fluvià. La primera feixa és l’antiga via del Carrilet, avui dia convertida en un carril bici. Al mig hi podeu veure un parell d'exemplars de Teix. Al final d’aquesta feixa hi ha unes escales, a l’esquerra, que pugen a la capella vella de Sant Roc. Es pot continuar recte a través d’un petit túnel i seguir el carril bici. La segona feixa acaba en les escales que també porten a la capella vella de Sant Roc. Finalment, al final de la tercera lleixa hi ha la font principal amb una gran plaça al davant on s'hi fan sardanes per la festa del barri. En aquest punt hi ha un camí que baixa cap el riu i continua en direcció oest cap als Tossols i la pista d'atletisme. En una de les feixes s’hi pot veure una gruta excavada a la pedra.

Segons un llibre editat per l'Ajuntament d'Olot, les fonts de Sant Roc eren l'origen de l'aigua que va arribar al barri vell d'Olot. La canalització va ser construïda el segle XVI.

Encara es pot visitar una part. Només s'obre una vegada a l'any, per Sant Roc, el 16 d'agost. A les dotze es fa una missa a la capella que es troba sobre les fonts i després es baixa a beneïr les aigues de la font. S'hi pot veure l'inici d'una galeria que arriba fins el pont de Sant Roc, a uns 150 metres. Antigament es podia visitar la galeria i arribar fins al lloc on hi ha una imatge de Sant Roc.

Val la pena pujar les escales que porten a la capella vella de Sant Roc. Al davant de la capella hi ha can Basil. Dins aquesta casa hi ha un jardí amb un exemplar imponent del que crec és un cedre de l'Atles.