Lloc

Es comença a Sant Iscle de Colltort (Sant Feliu de Pallerols) i s’acaba a les Preses. La zona també s’anomena serra del Corb o serra de Finestres.

Durada

Unes tres hores efectives (sense aturades). En total són uns deu kilòmetres de recorregut.

Dificultat

La dificultat és mitjana. Hi ha llocs on és fàcil perdre’s, sobretot si és la tardor ja que les fulles tapen els camins.

Descripció

Per arribar al lloc d’inici cal anar amb cotxe fins a Sant Iscle de Colltort. Un cop passat el poble trobarem un trencant a l’esquerra amb un panell que indica el castell de Colltort. Intentarem deixar el cotxe pels voltants.

Agafarem aquest camí que puja fins la collada de Colltort passant pel Puig  Sa-sales. Cal destacar que entre el puig i la collada passarem per bosc de faigs (Foto 1). Dalt la collada hi ha un cartell amb indicacions per anar: a la dreta cap a Fontpobra, recte cap a Sant Miquel Sacot (Santa Pau) i a l’esquerra cap al castell.

Arribem al castell. Es dona una petita volta per sota. Així podrem entrar dins el recinte de pedres i gaudir d’una gran vista sobre Santa Pau, la Fageda d’en Jordà, els volcans de Santa Margarida i el Croscat, Olot, el Canigó, la plana de l’Empordà… (Fotos restants).

A partir d’aquí, i fins passat Rocalladre,  el camí es fa pel vessant solell. Passarem entre bosquets mixtes d’alzines i roures. Aquesta part de la ruta és poc transitada i els senyals confusos. Cal fer cas dels panells que trobarem i anar sempre en direcció al coll de Bas. En dos ocasions haureu de passar per un camí amb una creu (un error) per més endavant trobar el senyal correcte. Aquests dos punts són el coll de Llaceres i la collada de Saiols.

Nota: a Rocalladre hi ha dos camins que baixen cap a la vall del Corb. Un és el pas d’en Vidal i l’altre és el baixant d’en Camps. El primer es troba a llevant del pic i el segon a ponent. El camí que voreja el pic ens porta fins un pedregam on veureu un parell de fites. Aquest és el camí que us durà a la cova de Rocalladre.

A partir de Rocalladre canviarem de vessant i entrarem dins les fagedes del cingles del Corb.

Arribarem a un cartell que indica el camí de Xenacs. Aquest és el que seguirem. L’altre et du al coll de Bas. Aquest és possiblement el millor tram ja que passem dins una preciosa fageda penjada als cingles del Corb.

Poc després arribem a la base del mirador de Puig Rodó i a Xenacs. Un cop a Xenacs, travessarem l’aparcament i baixarem cap a les Preses a través de les Barrincoles, passant pel pati de can Talaia i arribant a la plaça major de les Preses.