Lloc

Sant Privat d’en Bas.

Durada

Dependrà molt de l’estat de cada un. Sol durar entre uns cinc o sis hores.

Dificultat

La dificultat és moderada-alta. En total són uns dotze quilòmetres amb un desnivell positiu de 1375 metres i un desnivell negatiu de 1387 metres. La zona del Pas dels Burros és, en alguns punts, complicada en el cas que hagi plogut. Si us fan por les alçades no és gaire recomanable. En cap moment has d’escalar, però hi ha un parell de punts en que hi ha cordes que faciliten la pujada.

Descripció

Ruta

Deixarem el cotxe a la zona dels Pins o d’en Xurri, a Sant Privat d’en Bas.

Anirem un petit tros per la pista forestal que du a Can Turó. Allà passarem pel davant de la porta per agafar el camí que du al Santuari de les Olletes. Continuarem pel camí que ens portarà fins a la pista forestal que ve del Salt del Sallent. En aquest punt hi ha uns cartells. Haurem d’agafar el que diu Puigsacalm (és recomanable anar fins a Santa Magdalena ja que només són cinc minuts).

Després d’uns metres, al coll de Joanetes, continuarem en direcció sud per agafar el camí del pas dels Burros. Aquest camí voreja el Puigsacalm per la banda sud, a mitja alçada de la paret de pedra.

En una hora arribarem al collet de Clivillers. En aquest punt s’uneixen el camí que hem fet amb el camí que prové de Font Tornadissa. Girem, doncs, a la dreta per pujar al Puigsacalm.

Per baixar, anirem en direcció nord cap al Puig dels Llops (és recomanable que un cop davant el puig hi acabeu de pujar). Continuarem el camí de baixada que en durà, un altre cop, al coll de Joanetes. Continuarem fins arribar al punt on hi ha els cartells que hem trobat pujant de les Olletes. A partir d’aquí podem escollir baixem per les Olletes o bé, tal com vam fer nosaltres, baixeu pel camí dels Matxos. Si aneu justos de temps és molt més ràpid baixar per les Olletes.

Seguint el nostre itinerari, doncs, continuem per la pista forestal en direcció al Salt del Sallent. Poc després de passar el torrent del Ginebrer, trobarem el camí dels Matxos a la nostre dreta. Ara només cal baixar per aquest camí fins arribar a la zona dels Pins on hem deixat el cotxe.