Lloc

Sant Pere de Torelló. (a uns 300 metres de la frontera amb Joanetes-Vall d’en Bas)

Durada

Aproximadament 1.5 quilòmetres entre l’anada i la tornada. Es tarda uns 15 minuts per arribar-hi i uns 20 minuts per tornar.

Dificultat

La fageda es troba dins una canal amb força pendent. Com que és recomanable anar fins al final de la canal, la tornada pot ser una mica pesada (heu de pujar uns cent metres en un recorregut de tres-cents).

Descripció

Ruta

Deixarem el cotxe al punt més alt de la collada de Bracons. És el mateix lloc on es deixa el cotxe per pujar al Puigsacalm o per anar a la serra de Llancers.

Mirant al sud veureu dues pistes. Agafarem la pista forestal que té els cartells turístics. Es continua per aquesta pista durant uns 450 metres fins arribar a una clariana (el collet de la Grevolosa). En aquest punt (foto 1) veurem varies fites al terra. Anirem fins el mig del collet i agafarem un camí que baixa a la vostre esquerra (direcció sud).

Després d’uns 350 metres arribareu al principi de la fageda. Veureu una pista forestal que continua a la vostre esquerra, una pedra molt gran just al vostre davant i un gran faig a tocar la pedra (foto 2 i 2a).

Aquesta fageda està situada dins una canal oberta al sud i té, per tant, forma de ferradura. A partir d’aquest punt, podeu baixar pel centre de la canal. Anireu fent esses fins arribar al primer dels tres faigs monumentals de la zona (foto 3). Aquest us queda a la vostre dreta. Si continueu baixant, arribareu als altres dos faigs (foto 4 i foto 5). En aquest punt hi ha un camí que puja a la vostre dreta  (foto 6) i que us portaria a la capella de Sant Nazari. Si pugeu per aquest camí, veureu una immensa diferència de vegetació en pocs metres.

Les fotos 7, 8 i 9 són de diversos indrets dins de la fageda.

Per sortir de la fageda només cal desfer el camí que hem fet.